מדוע הוכרזה ג'רזי כמרכז הפיננסי הטוב ביותר?

בשבוע שעבר הוכרזה ג'רזי כמרכז הפיננסי "הטוב ביותר" ע"י עוד חברה בינלאומית העוסקת במתן שירותי B2B ומידענות פיננסית לתאגידים וחברות בינלאומיות. זו "הזכייה" השלישית של ג'רזי בפרסים ותארים המונפקים ע"י בעלי אינטרסים שונים בינהם גם פרס "המרכז הפיננסי של השנה" ובתחרות של חברת Citywealth IFC שהיא חברה לניהול נכסים והון עבור מיליונרים בעולם.

לכאורה, מטרת התחרויות והפרסים הללו, הינה להגדיל את התחרות בין המרכזים הפיננסים למתן הטבות לבעלי הון וחברות בינלאומיות גדולות ולגרום בעקיפין לשיפור איכות השירות של המרכזים הפיננסים. אך אם בוחנים לרגע בעין ביקורתית את הנושא, ניתן לראות שבפרטמטרים שנבדקו בכל אחד מתחרויות, קשה למצוא פרטמטרים מדידים אובייקטים. רוב הפרמטרים שעל פיהם נבדקו המרכזים הפיננסים הם מדדים הניתנים לפרשנות כגון: "רמת המחויבות של המרכז הפיננסי לסקטור העסקי", או "איכות השירות והתמיכה" ופרמטרים דומים.

חבר השופטים בכינוס האחרון הצהיר כי הוא "התרשם לטובה מרמת הניסיון והמאמצים הנעשים בג'רזי כדי למצוא פתרונות יצירתיים לחברות OFFSHORE ".  מתוך הדברים שנאמרו בכנס, לא ניתן להסיק על כמות נותני השירותים באי, כמות החברות הנפתחות באי בכל שנה, מדד שביעות רצון של בעלי חברות ועוד פרמטרים מדידים אחרים. מתוך הדו"ח ומתוך היכרות מעמיקה עם עולם האופשור, אנחנו מריחים ריח של פעולות יח"צ מצד גורמים מובילים בכלכלת ג'רזי, ולא דווקא ניחוח של אמינות מלאה.

מהיכרות רבת השנים שלנו על מרכזים פיננסים בעולם ומתוך היכרות אישית עם הרשויות האחראיות על הקמת חברות בג'רזי, נוכל לאמר בעדינות כי בהחלט ראינו מרכזים פיננסיים "טובים ותר" (אף על פי שגם המושג "טוב יותר" דרוש הסבר מעמיק), אך עדין, רמת התחרותיות שמציעה ג'רזי עבור סקטורים מסויימים (כגון ענף השיט), היא מהגבוהות בעולם.

 

Tags: , ,

Comments are closed.